“2024’te otomotiv pazarında yüzde 30-35 daralma yaşanabilir”
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, son birkaç aydır araç bulunabilirliğinde artış yaşandığını belirterek, “Yaklaşık 4 yıldır biriken talep ve uygulanan satış kampanyaları, satışların belirli bir seviyede tutulmasına yardımcı oluyor” dedi. Kasım-Aralık ayları Ekim ayına benzer.” “Bir tablo bekliyoruz. Dolayısıyla ilk defa 1 milyonun üzerinde bir pazarla 1 milyon 150 bin civarında yıl sonu kapanışı göreceğiz.” söz konusu.
Sakarya’da üretilen Toyota C-HR Hibrit’in basın toplantısı ve test sürüşü programı Muğla’nın Bodrum ilçesinde gerçekleştirildi.
Bozkurt, toplantıda yaptığı konuşmada, Toyota C-HR Hibrit’in Türkiye’de satışa sunulduğu 2016 yılından bu yana ürün gamında özel bir yer edinmeyi başardığını ve yaklaşık 24 bin satış rakamına ulaştıklarını belirtti. Birinci nesil birimler.
İkinci nesil Toyota C-HR’nin tezini daha da ileriye taşıyacağını belirten Bozkurt, “C SUV segmentinde yer alan bu modelimiz, müşterilerimizin Toyota ile duygusal bağ kurmasını sağlayan ikonik bir model olarak konumlandırılmaya devam ediyor. Yeni Toyota-CHR premium tasarımı, donanımı ve teknolojik özellikleriyle C SUV segmenti kullanıcılarını ve farklı markalardan üst segment kullanıcılarını hedef alan bir model olarak öne çıkıyor. Müşterilerden gelen geri bildirimlerle daha da geliştirilen ve premium bir deneyim sunmak üzere tasarlanan Toyota C-HR, markamızın zaten güçlü olan SUV ürün gamını daha da güçlendiriyor.” dedi.
Geçen yıl Toyota satışlarında yüzde 15 civarında olan SUV payının bu yıl yüzde 30’u aşarak gelecek yıl daha da yüksek olmasını beklediklerini belirten Bozkurt, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek ürün ve hizmetler geliştirmeye devam ettiklerini vurguladı. beklentiler.
“Toyota C-HR adet bazında katkı sağlayan ilk 5 modelden biri olacak”
Yeni Toyota C-HR’nin 2023 ve 2024 satış rakamlarına değinen Bozkurt, şunları söyledi:
“Toyota C-HR Hibrit modelini yılsonuna kadar 2 bin adet satmayı planlıyoruz. Gelecek yıl bu aracın potansiyelinin 5 bin adedin altına düşmeyeceğine inanıyoruz. Toyota C-HR bizim Adet olarak bize en çok katkı sağlayan ilk 5 model. Aynı zamanda imaj açısından da ön plana çıkan bir model. Mevcut müşteri kitlemiz yüzde 80’in üzerinde erkek kullanıcıdan oluşurken, Toyota C-HR’de hedef kitlemiz şu isimlerden oluşuyor: Yüzde 40’ı kadın olan ve tasarım, satın alma nedenlerinin başında geliyor.Aynı zamanda daha genç müşteri profiliyle markamızın “dinamikliğine de katkıda bulunuyor.”
“Plug-in hibrit Toyota C-HR ilk çeyrekte Türkiye’de”
Ali Haydar Bozkurt, ilk tam hibrit Toyota C-HR’ın ardından Türkiye’de üretilen ilk plug-in hibrit modeli de üretmenin gururunu yaşadıklarını belirterek, “Toyota C-HR Plug-in Hybrid, Avrupa’da 2017 yılında satışa sunulacak. 2024’ün başında aynı zamanda.” “Müşterilerimize sunmak için çalışıyoruz. Önümüzdeki yıl tam elektrikli bZ4X’in Türkiye’de satışa sunulmasıyla birlikte, tam hibrit, plug-in hibrit olmak üzere müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarını karşılayacak geniş bir ürün yelpazesine sahip olacağız. ve tam elektrikli.” dedi.
“2023 yılını 58 bin adetle kapatacağımızı öngörüyoruz”
Toyota markasının yıl sonu hedeflerinden bahseden Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Bozkurt, Toyota olarak 2023 yılını 58 bin civarında kapatmayı öngördüklerini söyledi.
İlk 9 ayda müsaitlik sıkıntısı nedeniyle istedikleri kadar araç tedarik edemediklerini anlatan Bozkurt, şöyle devam etti:
“Yılın son 3 ayında bunu telafi etmek için çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Üretici desteğiyle yürüttüğümüz büyük kampanyalarla ekim ayında en çok satan 3 markadan biri olduk ve bunu sürdürmek istiyoruz. Yıl sonuna kadar yüksek tempo. Bulunma sorunu olmadığında ve pazar koşulları normal olduğunda Aslında Toyota’nın potansiyelinin çok yüksek olduğunu biliyoruz. Gelecek yıl, büyüklüğüne bağlı olarak yüzde 10’luk bir paya sahip olacağımızı düşünüyoruz. Şu anda ürün yelpazemiz çok geniş. Sedan modeller açısından zaten çok yeterli bir konumdayız. Ayrıca ticari araç ve SUV segmentinde de çok iyi bir konuma sahibiz. Daha da güçlendik. Tüm modellerimizin full hibrit versiyonuna sahibiz ve bu anlamda tek markayız. Tüm beklentileri karşılayacak bir ürün yelpazemiz var.”
“Seçim sonrasında alınan mali disiplin kararları çok yerindedir”
Bozkurt, ekonomik durum ve ekonominin otomotive yönelik etiği hakkında da değerlendirmelerde bulundu.
Seçim sonrası alınan mali disiplin kararlarının çok yerinde olduğuna dikkat çeken Bozkurt, “Enflasyonla ilgili çok çaba harcamamız gerekiyordu. Ortodoks politikalara dönüş büyük bir atılım oldu. Yıllar sonra daha olumlu yorumlar görmeye başladık. Yurt dışındaki uluslararası banka ve finans kuruluşlarının Türkiye hakkındaki yorumlarında.” “Elbette bu her şeyin düzeldiği anlamına gelmiyor ama atılan adımlar doğru yönde görünüyor. Ancak bunun bir bedeli olacak. Enflasyonla mücadele hiçbir zaman kolay ve acısız olmadı.” dedi.
“2024’te otomotiv pazarında yüzde 30-35 daralma yaşanabilir”
Otomotiv pazarının bu yılki kapanış rakamlarını ve gelecek yıla ilişkin sektörel tahminlerini de paylaşan Bozkurt, son birkaç ayda araç bulunabilirliğinde artış yaşandığını belirtti.
Bozkurt, “Yaklaşık 4 yıldır biriken talep ve uygulanan satış kampanyaları satışların belli oranlarda tutulmasına yardımcı oluyor. Kasım-Aralık aylarında ekim ayına benzer bir tablo bekliyoruz. Dolayısıyla ilk kez 2019’un üzerinde bir pazar oluştu. 1 milyon ve yıl sonu 1 milyon 150 bin civarında.” 2024 yılında farklı bir tabloyla karşılaşacağımızı öngörüyoruz. Araç fiyatlarındaki artış, kredi maliyetleri, krediye erişimdeki zorluklar ve kısıtlamalar pazarın yüzde 30-35 civarında daralmasına yol açabilir. Şu anda otomobil ve hafif ticari araçlarla birlikte 750-800 bin civarında. bir pazar hacmi gerçekleşebilir.” değerlendirmesini yaptı.
“Eğer bugün arabanız varsa akrabalarıma bile hemen almalarını söylüyorum.”
Otomotiv kampanyalarının devam edip etmeyeceği yönündeki bir soruyu yanıtlayan Bozkurt, her kampanya dönemini aylık olarak deneyimlediklerini söyledi.
“Avrupa yakasına bize 2-3 aylık plan verin diyemeyiz. Aylık performanslarımıza bakılıyor. Kârlılık kontrol ediliyor. Ona göre bir sonraki ayın yol haritası belirleniyor.” Bozkurt sözlerini şöyle tamamladı:
“Ancak iş araba almaya gelince akrabalarıma bile ‘Bugün arabanız varsa hemen alın’ derim. Aralık ayında hedefler farklı. Ocak ayında hedefler açısından çok büyük bir sıkıntı yok çünkü yeni bir mali yılın başlangıcı. ‘Döviz yükselir mi düşer mi, ne olur?’ “Kişisel görüşüm hala burada ama ne olacağını bilmiyoruz. Bu nedenle yarın sabahı garanti edemem. Bugün bir araba satın alacaksanız satın alın. Yarına bırakmayın.”